zaterdag 10 juli 2010

Familiebezoek

Weer een ettappe van 32 km, dus vroeg vertrekken was de boodschap, want de temperaturen liepen op.
Gelukkig begon het al meteen met zandpaden tussen de velden en heerlijk genieten van de lieflijke landschappen. Het wijndorp Bourg kijkt uit over de Dordogne, vlakbij de samenvloeiïng met de Garonne, en ligt op een heuvel, perfect om even een pauze te maken met brood en kaas, onder de luifel van het prieel op het marktplein.
Daarna ging het verder over het asfalt, maar de poëzie maakte veel goed: er liggen tal van gîtes en chambres d'hôtes, de mensen met een buitenhuis kijken uit over het brede water en alle tuinen staan vol kleurrijke bloemen.
Na de laatste bocht was het nog een paar km tot in Blaye en ik wist niet goed of ik daar zou overnachten of nog eens 4 km verder zou lopen tot waar een albergue was. Een blaar en de hitte hebben me geveld in het eerste hotelletje in de stad. Ik hoopte er ook op een pc. Tevergeefs! Daarom was er veel tijd om het oude fort van Vauban te bezoeken. Er heeft ooit een kasteel gestaan en een kerk waar Roland (van het chanson) in begraven was. Het geeft een goed beeld van vroegere steden (ook Antwerpen), alleen is er binnen de muren niet veel meer overgebleven buiten een paar straatje met wat oude huizen waarin nu een hotel, souvernirwinkeltjes en enkele restaurants gevestigd zijn.
Toen was er plots intens telefoonverkeer en een half uur later stonden mijn zus met man en kinderen bij me! Wat een superleuke verrassing. We hebben samen aan een lange familietafel met zicht op de rivier in dat oude fort gegeten en genoten van het samenzijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten