zaterdag 10 juli 2010

Château

De kinderen en mijn zus wilden absoluut een stuk meestappen en dat kwam perfect uit die dag: het was een etappe van 23 km en zij hadden een hotelletje op 8 km van waar ik zat, langs de route. Ze hebben dat echt geweldig goed gedaan, die jonge meiden en mijn petekind. Toevallig was er zefls een terrasje onderweg om iets te drinken. Het leek wel speciaal zo in elkaar gezet voor ons.
Ik had voor mezelf een aantal dagen voordien al een bed gevonden in een chambre d'hôtes op een wijnkasteel. Dat stond in mijn gids en ik kreeg er een reductie met mijn credencial. De familie moest nu ook nog op zoek naar slapen. Dat moest papa doen en uiteindelijk hebben de kinderen mee op het kasteel in Saint-Aubin-de-Blaye geslapen en hebben de ouders een hotelletje een paar km verder gevonden waar ook een zwembad aan was. Daar hebben we de hele namiddag welverdiend van het koele water genoten. Yana vroeg me te schrijven dat ze al heel bruin ziet. De anderen maakten niet zo veel complimenten. We hebben gezellig kunnen bijpraten, genieten van een wijntje - eerst op het kasteel (le Grand Moulin) en nadien op de strandstoel - en 's avonds hebben we nog een keer allemaal samen gegeten. Het bezoek heeft me zo veel deugd gedaan en ik vond het een ongelooflijk cadeau van hen.

1 opmerking:

  1. hey nonkel bert,
    ik vond het ook superleuk om mee te wandelen en u terug te zien! bedankt om te vermelden dat ik bruin ben ;) ik hoop dat de rest van de tocht nog heel leuk en leerrijk is en dat we u spoedig terug zien :) x yana

    BeantwoordenVerwijderen