woensdag 9 juni 2010

Strandvakantie

Hoewel de voorspellingen slecht waren, vertrokken we op onder een blauwe hemel. Die was de dag voordien al heel laat in de namiddag beginnen uitklaren. De etappe van die dag ging tot aan een ría en aan beide kanten ontbrak het aan albergues. We waren dus aangewezen op een andere slaapgelegenheid en in de gids stonden er een aantal vermeld, alsook op de website van mundicamino en in het boekje met hotels van Cantabrië dat ik in de TO gekregen had. De fjord moest overgestoken worden met de trein, omdat je anders mijlen ver moet omlopen via de grote weg. Net voor de afdaling naar het stationnetje, was het tijd voor een lunchpauze en ik had eigenlijk al een casa rural vastgelegd via telefoon. We vroegen de weg ernaar toe en passeerden toen een 'posada' waar je kon eten en die ook kamers had. Op de binnenplaats bestelden we een slaatje voor Erick, een kaasscholel voor mij en een glas wijn erbij. Ik vroeg aan de ober hoeveel een overnachting kostte: 18 € pp (pelgrimsprijs), 2 € voor het ontbijt en 12 € voor het avondeten! We zijn daar blijven plakken... In de prive albergue van Colombres kostte het bed en ontbijt 15 €!
In de namiddag zijn we 2 u naar het strad gegaan. Dat ligt in een baai achter de zee. Als het laag water is, kan je oversteken zonder te zwemmen. Ik heb nog een beetje moeten spartelen om tot aan de duinen en de witte schuimkoppen van de golven te geraken. De hele namiddag was pure verwennerij en relaxen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten