vrijdag 11 juni 2010

Santander

Tot hiertoe is Santander de grootste stad waar ik geweest ben. Op het einde van de 19 e eeuw is er een ontploffing van dynamiet geweest en in 1941 heeft een enorme brand het grootste deel van de stad met de grond gelijk gemaakt. Er is dus niet zo veel te bezoeken. Op de OT gaven ze alleen het museum en de kathedraal op als interessante plaatsen. Die kathedraal is bijna volledig herbouwd en heeft nog weinig ziel. Het museum hebben we overgeslagen.
Omdat de barometer op erg variabel stond, had Erick besloten om geen wandeling buiten de stad te maken waarvan hij dan tijdig moest terugkeren voor de vlucht naar België. We hebben in de voormiddag de bagage naar de lockers in het busstation gebracht, ontbeten in een oud en standingvol café en een wandeling langs de kust gemaakt om toch een idee te krijgen van de stad. Die heeft zeker langs de boulevards veel charme, en hoe dichter je bij de stranden komt hoe luxueuzer de wijken en de villa's.
Tegen het middaguur was het tijd om afscheid te nemen: ik wilde dringend op de pc om wat bij te schrijven! Cantabrië is de enige regio in Spanje - waar ik geweest ben - waar ik niet gratis in de bib of een 'digipolis' mijn blog kon bijwerken. De rekening liep erg op...
Na een heerlijke lunch in de buurt van het cybercafé, wilde ik mijn was gaan ophalen, maar die was nog niet klaar. Ik was even in paniek. Er zat niks anders op dan een wandeling in de buurt, en ik kon hem toch terugkrijgen voor 8 u, net op tijd om nog naar de film te gaan. Mammuth is een Amerikaanse film met García Bernal. Hier worden alle films oversproken, dus de stemmen klonken vreemd en onnatuurlijk. Ik heb wat ongemakkelijk zitten schuiven in mijn zetel: vond ik hem niet goed of zat hij te dicht op mijn huid? Op het 'happy' einde kwam iedereen thuis!

1 opmerking:

  1. Dag Bert,
    Jammer dat we geen foto's kunnen zien van de plaatsjes die je bezoekt, maar je geeft wel genoeg stof om tot de verbeelding te werken.
    Iedereen heeft zijn certificaat voor richtinggraad 2 behaald, zodat we met z'n allen de volgende graad met volle moed kunnen aanvatten.
    Groetjes en hou vol!

    BeantwoordenVerwijderen