vrijdag 4 juni 2010

Completo

Het snurkconcert had in de albergue het geluid van de golven overstemd, dus ik was niet te laat opgestaan. De tocht van Ribadasella naar Llanes was bijna 30 km en onderweg had ik een lunchpauze genomen bij een bocadillo met kaas. Geen klassieke manchego, maar een kaas die daar in de dorpen gemaakt werd. Ik kwam dus rond 4 u aan in Llanes en vanuit de andere kant kwam ik eerst voorbij de jeugdherberg. Die lag - na de toplocaties van de vorige dagen - wat triestig, dus ik liep door tot in de stad. De TO was nog niet open; ik vond een plannetje bij de politie en daar zeiden ze me al dat 1 van die 3 herbergen wat buiten de stad lag en volgens hen nu een hotel was. Ik besloot even te bellen en terwijl ik op een trapje zat, kwam er een pelgrim voorbij. Mijn telefoon werd niet beantwoord, dus er schoot niks anders over dan naar de derde herberg te gaan. Voor me stond de vrouw die me net gepasseerd was. Ze kaapte het laatste bed voor mijn neus weg! Daar stond ik; voor de eerste keer geen plaats meer in de herberg! Ik kon dat bijna niet geloven na de vorige dagen nog met 2 (klooster) of 7 (La Isla) gelegen te hebben. Het had ook geen zin terug te gaan naar de jeugdherberg, want zonder kaart zonder we daar toch niet binnen gelaten worden.
Ik was niet de enige: net achter me kwamen er twee meiden binnen. De hospitalero was wel erg behulpzaam. Voor we het wisten had hij voor ons 3 een hotel/appartement geboekt waar 2 kamers waren met een gedeelde badkamer voor 15 € ieder. Dat zagen we wel zitten. De meiden waren van TsjechiĆ«. Zij hebben me heel wat tips kunnen geven over de dagen die ik voor de boeg had en andersom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten