dinsdag 29 juni 2010

Einde boek 2

De tocht naar Bayonne bleef nog een stuk langs de kust lopen, daarna via een meer tot we dichter bij de stad kwamen en door de industriezone moesten. Daar ben ik met mijn t-shirt aan een omgevallen paaltje van een omheining blijven hangen en nu is mijn lange mouw flink ingescheurd met 2 winkelhaken. Al goed dat ik geen korte mouwen draag, anders had ik een flinke wonde gehad!
Bayonne is een mengeling van een Baskische en een Franse stad: er zijn nog straten met veel traditionele huizen zoals in Saint-Jean, maar je ziet ook veel grote gebouwen met grandeur en een typische Franse, gotische kathedraal. Daar troffen we Dominique aan die aan een tafeltje info gaf over de route van Saint-Jacques. Ik was aan het einde van de 2e gids die me van Santiago naar Bayonne gebracht heeft en nu moest ik aan de Via Touronensis beginnen tot aan Parijs. Ze heeft ons vooral de weg uit de stad gewezen voor de volgende dag (anders dan in de gids) en toen we zeiden dat we via de Voie Littorale wilden gaan fleurde ze helemaal op. Dat is niet de weg die in de gids beschreven staat en is nog erg weinig bekend en bewandeld. Daarom hadden we ook niet echt voldoende routebeschrijvingen om eraan te kunnen beginnen. Dominique kende die route wel én mensen die eraan gewerkt hadden, dus heeft ze alles in stelling gezet zodat we de volgende dag langs de TO in het volgende dorp konden om een print van de gedetailleerde beschrijving op te halen.
Ik was nu helemaal klaar voor de doorstart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten