zaterdag 29 mei 2010

Urbanizatie

Al maar goed dat het vandaag zaterdag is en er dus niet te veel verkeer is. Op de hele 18 km van Oviedo tot Pola de Siero heb ik amper een paar km op aardeweg gelopen. Je merkt ook meteen dat je tussen een grote stad en de kust bent: het is een aaneenschakeling van bebouwing en verstedelijking, vaak met erg residentiële urbanisaties. De luxe straalt eraf.
Net voor Oviedo begon ik ook plots meer last te krijgen van mijn hooikoorts. Tot nu toe heb ik nog geen medicatie moeten nemen, wat in België ondenkbaar zou geweest zijn. Aan de kust gaat het gewoonlijk beter, dus ik wil er ook niet mee beginnen, omdat ik overmorgen - als alles goed gaat - aan zee ben.
Landschappelijk bleef het mooi. Bij de start was de lucht erg bewolkt en leek het een grijze, regenachtige dag te worden, maar er is geen druppel gevallen. De zon daarentegen doet al de hele dag haar uiterste best en de temperaturen liggen rond de 25 º. Er zaten geen grote hoogteverschillen meer in de tocht, waardoor ik niet echt uitgeput aangekomen ben.
Ik heb de cesuur weer eens veranderd om morgen in de albergue van een cisterciënzerklooster te gaan slapen. Zouden er nog paters zijn, met wie ik de zondagsliturgie kan delen?

3 opmerkingen:

  1. Hallo Bert
    Met veel interesse hebben wij je reisverslagen reeds gelezen. En om je eenzaamheid te verlichten willen wij ook eens reageren. Wandelen in de regen is niet leuk maar nu zitten wij in België in de regen, hopelijk zit jij nu in de zon. Wij prijzen ons nog altijd gelukkig dat wij dit jaar geen examens hebben moeten afleggen (stress! je kent dat wel!).We hebben onze laatste les afgesloten met een tentoonstelling van Miró en een lekker etentje. We willen nog altijd eens samenkomen met de ex-klasgenoten zoals in de cocina van de LBC. Zo kunnen we mekaar nog eens zien en je reisbelevenissen uit je eigen mond horen. Tussen haakjes: prins Filip is geen prins van Luik (dat was zijn vader)maar als troonopvolger is hij hertog van Brabant. Lig daar niet van wakker, wij blijven je volgen. Y ... tienes que perseverar hasta el final! Un fuerzo abrazo de Gerda y Georges

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Bert,
    onze pc is nog steeds in herstelling dus probeer ik nu maar eens op die van Marijn .Nog even en 't is zo ver.Erick is er klaar voor en 't is hoog tijd dat hij kan vertrekken.Ik wens jullie een toffe week samen.Vorige weekend waren we op 't Eilandje en konden we het MAS bezoeken.De stadsgidsen van Antwerpen Averechts verzorgden de rondleidingen.Wat doen die mensen dat weer goed!!We hebben een plezierige avond gehad en dachten ook aan jou.Vele groeten Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Bert
    We zijn weer terug uit Noorwegen, wonderlijk goed weer. Een beetje verbrand en zo. Ik zal maar stoppen zeker. Anders ga je nog denken dat je de route beter andersom moet lopen. In België is het nog koud maar daar komt deze week verandering in. We sluiten nu ook administratief het schooljaar af. Maar het volgen van je blog zeker niet. Ik kijk over je schouder mee

    BeantwoordenVerwijderen