zondag 2 mei 2010

Reisleiderkriebels

Zamora zie ik helemaal zitten voor een trip van 5 of 6 dagen. Zo zou ik die in stelling zetten.
- transfers van thuis naar luchthaven, vluchten H/T naar Salamanca, transfers H/T Zamora; inchecken in het NH hotel (4 sterren) dat tegen een van de kerken aanplakt;
- 1 dag voor Zamora met al zijn Romaanse kerken en de art nouveau en deco huizen;
- 1 dag naar Salamanca (60 km van Zamora) voor bezoek aan universiteitsstad met voldoende vrije tijd om musea te bezoeken, te eten, rond te kuieren of lekker niks te doen;
- 1 dag naar Toro (minder dan 40 km van Zamora) voor bezoek aan de prachtige kathedraal met gepolychromeerd portaal en de mudejar overblijfselen in de stad; nadien natuurlijk véél wijn gaan proeven: Toro heeft vooral rode, krachtige wijnen en is een DO;
- 1 dag om een tocht te maken op de Duero, ofwel dichtbij Zamora ofwel bij Ciudad Rodrigo (met bezoek aan de stad) waar je de Arribes afvaart: de rivier kronkelt in een indrukwekkende kloof;
- 1 dag een stuk van de Camino wandelen: we rijden met de bus tot in Granja de Moruela op 40 km van Zamora en stappen ongeveer 16 km over landwegen (behalve om de rivier Esla over te steken); goede stapschoenen zijn nodig want je moet via een bergpad omhoog, maar het grootste deel is makkelijk begaanbaar.
Iemand zin om mee te gaan?

6 opmerkingen:

  1. Dag Bert,

    Ongelooflijk hoe jij ons kunt enthousiasmeren met al de toffe verhalen van de voorbije weken.
    Onze interesse naar meer nieuws van jou stijgt met de dag.
    Als ik dit zo allemaal lees vind ik het wel spijtig dat ik absoluut niet zo'n staptalent heb als jij want ik zou dit op slag ook allemaal willen meemaken.

    Vele groeten vanuit Aartselaar,

    Hilde en Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm ... lijkt me best interessant én leuk om zo'n reisje mee te maken!
    Groetjes en het ga je verder nog heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beschrijving om van te smullen! Volgende week hebben wij alvast een voorproefje in Barcelona...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Bert,

    Naast staptalent en organisatietalent heb je ook nog schrijftalent.... Inderdaad een mens zou spijt beginnen krijgen ... Heel aangename lectuur die verhalen van je. Ik hoop dat je voetjes het even leuk vinden ...
    Tot gauw, Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bert,

    Ik schrijf me nu al in. Wanneer vertrekken we???....

    gr Zitt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Bert,
    Wat ben jij een ras-verteller fan-tas-tisch!!!!, ik geniet van je belevenissen,prachtige beschrijvingen etc. soms lijkt 't alsof ik "meeloop" maar dan zonder pijnlijke voeten/benen. Waarschijnlijk komt Walter binnenkort weer even meelopen, fijne tijd samen. lieve groet Stijntje

    BeantwoordenVerwijderen