dinsdag 4 mei 2010

Santa Marta of Santa Croya?

De volgende dag ben ik een groot stuk met de Belgische Christa (die eigenlijk Duitse is) gelopen, want ik was mijn boterhammen in hun auto vergeten en dus stonden ze me al op te wachten aan het begin van de tocht. De man loopt niet mee omwille van gezondheidsproblemen en volgt in de 'bezemwagen'. Toen ik dat voor het eerst hoorde in een bar, sloeg de schrik mij om het hart, want ik dacht dat het José en Celsa waren...
Het was weer een prachtige tocht door de natuur en ik had de stop in Santa Marta voorzien, maar iedereen ging slechts tot in Santa Croya omdat daar zo'n mooie albergue is. Ik wist het niet goed. Toen we bij Anita aankwamen in Santa Croya besloot ik toch maar te blijven. De ontvangst was erg warm en we hebben er vorstelijk gegeten, alles samen voor 19 €.
En wat bleek? Santa Marta lag over de brug, op 300 m... Na wat hectisch gedoe omdat de beide Oostenrijkse dames moesten afhaken wegens gezondheidproblemen van één van de echtgenoten (opgenomen in intensieve met hartinfarct en water in de longen), zijn we die brug eens overgestoken om te gaan kijken naar het oudste beeldje van Santiago aan de kerk. Het kerkje is een juweel met visigotische invloeden en in zuivere Romaanse stijl. Ik heb er een boekje van gekocht zodat jullie kunnen meegenieten thuis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten