zaterdag 15 mei 2010

Walter terug

Straks haal ik Walter op in het treinstation van Santiago. Hij heeft van dinsdag tot donderdagavond thuis zitten wachten op zijn bagage die met een vlucht naar Barcelona meegestuurd was. Vliegtuigen vertrouwt hij voor geen cent meer, en dus heeft hij de trein genomen vanuit Brussel. Dat betekende wel 2 dagen reizen met een overnachting in Irún. We zijn dus ook niet samen Santiago binnengestapt, maar na alles wat er gisteren gebeurd is, is het misschien beter dat hij dat niet heeft moeten meemaken!
Natuurlijk heb ik me gisterenavond een beetje verwend: een Sint-Jacobsschelpje met wat 'contorni' in ... het restaurant van de parador. Voor een menu met 2 glazen goede wijn en water betaalde ik geen 40 € en eigenlijk is die parador een albergue die door de Reyes Católicos gebouwd werd voor de pelgrims.
De nacht is meer een 'merrie' geworden. We hadden een hostalletje geboekt vlakbij de kathedraal en ik had er nog een éénpersoonskamer kunnen krijgen voor de extra nacht. De kamer was perfect, lag op de eerste verdieping met een groot raam (met bloemetjes aan de ballustrade) dat uitgaf op de straat. Het is de hele nacht niet stil geweest! In de albergues slaap ik altijd met oorstoppen die pijn doen en ik had gehoopt hier rust te vinden zonder me te moeten afschermen van buitengeluiden (vooral van snurken in de albergues). Toen het licht werd, begonnen ze de straten schoon te maken. Ik was helemaal opgedraaid vanmorgen en ben meteen iets anders gaan zoeken. Gelukkig kreeg ik mijn geld terug van de 2 volgende nachten en nu gaan we bij een echt 'moederke' slapen in een schitterend huis aan een muisstil pleintje. Ze serveert er - voor dezelfde prijs als in het hostal - een ontbijt bij aan een lange tafel met wit linnen. Walter gaat straks verschieten.

3 opmerkingen:

  1. We hebben een tijd niet kunnen volgen, zelf op reis in een doornatte en ijskoude Provence.
    Daarom zijn we er een beetje over verbaasd dat je nu al Santiago bereikt hebt. Het verloop van de reis was interessant om te volgen. We hopen dat de lange terugreis even vlot mag verlopen.
    Bedankt voor de wensen voor de examens, die van ons volgen dinsdag 18 en 25 mei.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn met de auto naar Barcelona gereden: op Zaventem werd op de allerlaatste moment gemeld dat de vlucht werd afgelast. Bij de terugkeer hing er opnieuw de dreiging van de beruchte wolk, zodat we blij waren dat we de goede keuze hadden gemaakt.
    De schriftelijke examens zijn reeds achter de rug. Eveneens dank voor de wensen voor de examens.

    BeantwoordenVerwijderen