zondag 25 april 2010

Vogels

Dagelijks kwetteren de vele vogels er vrolijk op los. De dartele dwarsfluiters en zangvogels, waaronder merels en verschillende soorten mezen, zingen de melodie. Ze worden in de basso ondersteund in 2/4 maat door de koekoek (hier zitten we al veel hoger en staan er bijna nog geen blaren aan de bomen zodat je ze makkelijk kan zien zitten hoog in de kruinen) en in 3/4 maat door de hop (met zijn opvallende kuif naar achter heb ik hem 1 keer op een electriciteitsdraad zien zitten).
Net buiten Grimaldo zag ik een specht een bericht seinen op een oude houten telefoonpaal.
Van de reusachtig grote zwarte vogel die ik boven me heb zien cirkelen, weet ik niet zeker of het een arend was of een gier. Volgens Piet is dit ook een gebied waar veel gieren zitten en zou het dus die vogel geweest zijn.
De natuur is een boeiend schouwspel. Even geen vogelverhaal: toen ik op een morgen een stukje fruit zat te eten op een steen, trippelde er plots iets voor me door het struikgewas. Het leek wel een vos met zijn grote pluimstaart...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten