maandag 26 april 2010

Salamanca

Gisteren ben ik over de helft gegaan van de Via de la Plata. Voor wie die volgt tot Astorga is ook over het hoogste punt gegaan. Ik buig binnen een paar dagen echter af naar de Camino Sanabrés en daar ligt het hoogste punt nog 200 m hoger nl op 1300 m.
Het was een mooie route vandaag, die tot bij het binnenkomen van de stad door de natuur gaat. Ik heb nergens door een industriezone moeten lopen. Bij het laatste stuk was het echter een beetje twijfelachtig, want er stonden weer twee pijlen. Gelukkig hebben Eugen, een Duitser van 72 die we al lang voor Mérida hebben ontmoet, en ik voor de weg rechtdoor gekozen. Zo kwamen we aan een uitzichtpunt waar Salamanca voor ons lag te schitteren in de zon. Zijn gezelschap is fijn. Hij had mijn vader kunnen zijn!
We kwamen de stad binnen over de Romeinse brug en gingen dan recht naar de toeristische dienst om ons de weg te laten wijzen naar het hostal Las Vegas dat Eugen gezien had in de albergue een paar dagen geleden. Het ligt midden in het centrum, heeft alle kamers naar een binnentuin en kost maar 20 € voor pelgrims.
De bib in Salamanca is in het Casa de las Conchas gehuisvest. Het belooft een boeiende dag te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten