maandag 5 april 2010

Paasmaandag

Aan de kathedraal van Sevilla zagen we nog de laatste paso. Dat had ik ook opgezocht: om 8.30 u zouden ze daar zijn en ik wilde dan ook vertrekken na hun aankomst. Ze gingen via de ene deur binnen en langs de achterdeur ging de processie weer buiten: zoals Christus verrijst uit zijn graf (wat ook uitgebeeld werd in de paso), zo gaan ze de kathedraal ook weer uit!
We wilden echter ook ons boekje laten afstempelen bij het begin van onze tocht, maar dat kon blijkbaar niet op Paasdag. We zijn het eerst gaan vragen in het bisschoppelijke paleis naast de kathedraal en dan aan de pastoor in de kerk, maar het kon niet. Dan maar zonder stempel op pad.
De eerste 10 km zijn niet bijzonder geweest: de industrie buiten de stad is niet echt mooi. Daarna werd het beter.
Vandaag was daarentegen wél een hele mooie dag: na amper 2 km over de grote weg gelopen te hebben buiten Guillena, doken we de velden, de olijf- en sinaasappelgaarden in over glooiende wegen in een absolute stilte.
Ik zit hier nu in een jongerencentrum in Castilblanco de los Arroyos op de pc mijn mails wat te controleren en de blog wat aan te vullen. Het kost me niks.

1 opmerking:

  1. Dag Bert en Walter,

    We volgen al een paar dagen jullie verhalende tocht. Het ziet er veelbelovend uit en wij wensen jullie nog toffe dagen.
    Hilde en Ivo

    BeantwoordenVerwijderen