dinsdag 3 augustus 2010

Voorsteden

Als je op een boederij verblijft, verwacht je over wegels te kunnen lopen en dat is een groot deel van de dag gelukt. Het pad liep langs en door het bos, naast en tussen de velden, recht naar Etréchy en dan naar Arpajon. Toeristische bezoekjes schieten er altijd over en ik heb er zelfs geen zin meer in. Ik merk het ook aan de weinige foto's die ik nog maak.
Alles wat ik van de vorige dagen over had aan brood en kaas heb ik op een bankje opgegeten en toen moest ik verder naar Montlhéry. Ik naderde duidelijk de grootstad, want straten, asfalt en pleinen waren nu niet meer te vermijden. Net buiten Montlhéry was er een gîte waar ik verschillende keren naar gebeld had (je moest reserveren!), doch nooit antwoord kreeg. Die zullen dus ook met vakantie geweest zijn. Het enige hotel dat mijn gids vermeldde, was volzet. Toen ik voorbij de OT kwam, heb ik hén het probleem laten oplossen en nog een km verder op de camino hebben ze me kunnen onderbrengen.
Net na aankomst is het hevig beginnen regenen. De warmte hing weeral dagen in de lucht zonder afkoeling. Zo lang ik er niet door moet lopen, vind ik een stevige bui niet erg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten