donderdag 12 augustus 2010

Tekstballonnetjes

Na de 3 gidsen die ik gebruikt had voor de camino, had ik nu kleine kopietjes waar een kaart opstond met de route in het rood gekleurd en overal kleine tekstballonnetjes met de namen van straten in of de aanwijzingen om links of recht af te slaan. Het was de eerste dag goed gelukt, dus ik hoefde niet bang te zijn dat ik de dames op het verkeerde pad zou brengen.
Er was nog opvallend weinig asfalt op het traject. Na een half uurtje stappen, kwamen we in een typisch schilderachtig Frans dorpje met een reusachtig kasteel waarin het Musée de la Renaissance zit. De weg slingerde nadien door de velden en de bossen, waar we allemaal bij het mooie weer erg van konden genieten. Alleen voor het vinden van een schaduwrijk plekje om te picnicken was het even zoeken, want we zaten op een bospad naast het golfterrein en konden er niet uitwijken. Het is toch nog gelukt.
Ons hotelletje lag na 22 km in Orry La Ville, dat omgeven is door bossen. De 2 'connecting' dubbele kamers die ik besteld had, vielen erg in de smaak bij iedereen. Hun bezoek was kort en zo konden we maximaal van elkaars gezelschap genieten. Voor het avondeten moesten we nog 2 km verder lopen tot aan een pizzeria, het enige restaurant dat open was in de wijde omgeving.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten