vrijdag 1 januari 2010

1 januari 2010

Dit jaar gaat het allemaal gebeuren: op 16 februari word ik 50 en anderhalve maand later, op 1 april vertrek ik samen met Walter naar Sevilla.
Het is dan volop Semana Santa en dat betekent dat we op witte donderdag en goede vrijdag nog heel wat processies kunnen zien met de heiligenbeelden die op de schouders door de straten worden gedragen, begeleid door een haast bezwerende muziek.
Op Paasdag vertrekken we dan aan de kathedraal van Sevilla te voet richting Santiago de Compostellla.
Hier volgen al een paar details over de planning:
- vertrek op 1 april met Brussels Airlines om 13.35 u in Zaventem en aankomst in Sevilla om 16.25 u.
- 3 overnachtingen in Sevilla, net buiten de stad, omdat in de stad er de hele nacht een hels lawaai is van de 'boetelingen' en vooral de feestvierders. Dat kan ik dan wel missen als kiespijn, want vanaf zondag begin ik voor bijna 5 maanden te stappen. Ik wil dus uitgerust aan de start verschijnen.
- de beste site om mijn route te volgen is http://www.mundicamino.com/ en daar vind je alle routes op in Spanje. Ik begin met de camino de plata, die ombuigt in de camino sanabrés tot in Santiago. Daarna volg ik eerst een stukje van de camino francés, dan de camino primitivo en zo via de camino del norte tot aan de Spaans-Franse grens. Op die site vind je hoeveel km elke etappe is, wat het hoogteverschil is tussen begin- en eindpunt, of er slaapplaats is met de nodige adressen en telefoonnummers, of er een apotheker is, een winkel om inkopen te doen, enz.
- vanaf de Franse grens is het nog wat vaag; je kan alvast eens kijken op www.chemins-compostelle.com/Images/FR-ES6/Compostelle-VT.jpg voor een kaartje met de route die ik zou willen volgen: via Bordeaux, Poitiers, Tours, Orléans, Parijs en dan recht naar boven.

Verdere informatie volgt later, maar ik wil nog afsluiten met iedereen die de blog bezoekt een gelukkig 2010 te wensen.

2 opmerkingen:

  1. Omdat ikzelf de Via de la Plata in het najaar wil stappen, zal ik uw wedervaren met belangstelling volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bert,

    Net onze vluchten nagekeken en ja hoor, we zitten op dezelfde vlucht!!!!

    groetjes
    Zitt

    BeantwoordenVerwijderen